Service engineer Sam wil de klant met een tevreden gevoel achterlaten
Sam is in dienst bij Elektro Internationaal sinds 2015. Hier lees je zijn ervaringen.
Wat is je achtergrond / welke opleiding heb je gedaan?
-Havo
- Mbo niveau 4 Mechatronica BBL (via Elektro Internationaal)
Hoe ben je bij Elektro Internationaal terechtgekomen? Ik zocht na mijn havo vakantiewerk voor de grote vakantie en ben toen begonnen als magazijnmedewerker, hierna merkte ik dat ik het hier goed naar mijn zin had en kreeg de kans om via EI een technische opleiding te doen en heb deze kans toen aangegrepen.
Wat is je functie en wat houdt die in? Ik werk tegenwoordig als servicemonteur bij EI. Dit houdt in dat ik op locaties door heel het land (en af en toe in het buitenland) klussen doe en ervoor zorg dat de klanten uiteindelijk tevreden zijn. De werkzaamheden variëren van het plaatsen en koppelen van panelen op locatie, tot het aanpassen van verdelers.
Hoe bevalt het werk je?
Werkdruk/werktijden
In onze functie heb je veel variërende werktijden en moet je regelmatig ook in het weekend of in de nacht werken en is er altijd een redelijk grote werkdruk omdat klussen op tijd af moeten zijn. Dit vind ik juist het uitdagende van de functie.
Collegialiteit
Ik heb het goed naar mijn zin binnen het bedrijf en vooral op de service-afdeling onderling heerst een hele goede en gezellige werksfeer.
Aansturing en begeleiding
Ik ben door mijn directe collega's Kees en Mario opgeleid in de service, ik vond dit een fijne ervaring waarbij ik goede uitleg kreeg en zelf ook de ruimte kreeg om dingen zelf te doen. Zo heb ik veel ervaring opgedaan.
Zelfstandigheid
Tegenwoordig ga ik ook alleen op pad en ervaar ik dat je daarvan nog beter leert om altijd iets te verzinnen om de klant uiteindelijk gelukkig te maken en de klus te klaren.
Wat vind je het leukste aan werken bij Elektro Internationaal? De vrijheid die je hebt binnen het bedrijf en de uitdagingen die je elke dag tegenkomt en uiteindelijk de klant weer met een tevreden gevoel achterlaat.
Wat valt je tegen / is lastig / moet je nog leren? Soms is het lastig om naar klussen te gaan zonder dat je weet wat je tegen gaat komen, maar dit is eveneens de uitdaging die het werk leuk houdt.
Hoe zie je de toekomst binnen EI?
Voorlopig zit ik in de service nog goed op mijn plek en ben ik nog niet uitgeleerd. Ik wil mezelf eerst binnen deze functie verder ontwikkelen en mijn kennis vergroten en zal daarna wel zien wat voor mooie kansen er op mijn pad komen.